Деклараційна кампанія - 2019

З початку 2019 року стартувала кампанія декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2018 року.

Податкова декларація про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація) подається платниками податків за місцем своєї податкової адреси в один із таких способів (за вибором):

-  особисто або уповноваженою на це особою;

- надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

- засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу.

Звертаємо  увагу,  що у разі надсилання податкової декларації поштою, платник податку зобов’язаний здійснити таке відправлення не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації,  а при поданні податкової декларації в електронній формі - не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк.

При направленні декларації засобами електронного зв’язку громадяни можуть скористатися новим електронним сервісом в «Електронному кабінеті», який передбачає часткове автоматичне заповнення декларації на підставі облікових даних платника, відомостей щодо нарахованих (виплачених) доходів, наявних в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків та відомостей щодо об’єктів нерухомого (рухомого) майна.

Звертаємо увагу, що у 2018 році до Кодексу внесені зміни, якими розширено коло платників, які зобов’язані та/або мають право подати декларацію.

Так, зобов'язані включити до річної податкової декларації та самостійно сплатити установлені Кодексом податки та збори отримувачі винагород та інших виплат, нарахованих (виплачених) відповідно до умов цивільно-правового договору у разі, якщо такі доходи отримані від фізичних осіб - платників єдиного податку четвертої групи.

Протягом 2019 року мають право подати декларацію з метою отримання податкової знижки громадяни, які понесли витрати:

на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім'ї першого ступеня споріднення;

у вигляді орендної плати за договором оренди житла (квартири, будинку), оформленим відповідно до вимог чинного законодавства, у разі якщо такий платник має статус внутрішньо переміщеної особи та за умови дотримання вимог, встановлених Кодексом.

Детальніше про особливості деклараційної кампанії 2019 року можна дізнатися на веб-порталі ДФС за посиланням.

 Головне управління ДФС в Одеській області

Доповнено перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки

Наказом Міністерства фінансів України від 01.11.2018 №866, що набрав чинності 19.12.2018, затверджено Зміни до Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи.

Зокрема, в абзаці другому п.п.1 п.5 розд. ІІІ Інструкції враховані зміни, внесені Законом України від 03 липня 2018 року №2477 «Про внесення змін до Податкового кодексу України» до п.п.166.3.3 ст.166 Податкового кодексу України, відповідно до яких розширено перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки.

А саме, витрати у вигляді суми коштів, сплачених на користь вітчизняних закладів освіти, крім витрат понесених на здобуття середньої професійної або вищої освіти, доповнено витратами на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти.

Таким чином, з 2019 року платник податку на доходи фізичних осіб може скористатись правом на податкову знижку шляхом зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного 2018 податкового року на суму фактично здійснених ним витрат у вигляді суми коштів, сплачених на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення, підтверджені відповідними документами.

При цьому декларація про майновий стан і доходи подається до контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків до 31 грудня 2019 року (включно) за звітний 2018 податковий рік. 

Головне управління ДФС в Одеській області

Річна декларація про майновий стан і доходи не подається

З початку 2019 року стартувала кампанія декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2018 року. Відповідно до п. 179.1 ст. 179 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний подавати річну декларацію про майновий стан і доходи у випадках, передбачених розділом IV Кодексу.

Податкова декларація (відповідно до п.179.2 ст. 179 ПКУ) не подається, якщо платник податку отримував доходи:

- від податкових агентів, які згідно з IV розділом Кодексу не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;

- виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, прямо передбачених IV розділом Кодексу;

- від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів, за якими був сплачений податок на доходи фізичних осіб (далі – податок) відповідно до IV розділу Кодексу;

- у вигляді об'єктів спадщини, які відповідно до цього розділу оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок відповідно до п. 174.3 ст. 174 Кодексу.

Головне управління ДФС в Одеській області

Тетяна Федченко: Для отримання податкової соціальної пільги робітник має подати заяву роботодавцю

Громадяни, які працюють неповний робочий день, та батьки з двома і більше дітьми мають право на податкову соціальну пільгу. Щоб її отримати та, відповідно, зменшити свої податкові зобов’язання, людина повинна подати заяву до бухгалтерії підприємства. Про це в інтерв’ю виданню «Факти» розповіла заступник начальника управління – начальник відділу адміністрування податку з доходів фізичних осіб Департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС Тетяна Федченко.

«Соціальна пільга – це можливість платника зменшити нараховану суму місячної зарплатні на розмір такої пільги. Тобто зарплата зменшується на суму пільги і лише після цього оподатковується податком на доходи фізичних осіб», – пояснила Тетяна Федченко.

Пільга складає 50% місячного розміру прожиткового мінімуму для дієздатних осіб, встановленого на 1 січня звітного податкового року. У 2019 році це – 960 грн 50 коп (50% від 1921 грн прожиткового мінімуму для дієздатних осіб станом на 1 січня 2019 року).

Право на таку пільгу має кожна працююча людина, яка отримує заробітну плату та є платником податку на доходи фізичних осіб.

Однак при цьому особа має відповідати певним умовам.

По-перше, податкова соціальна пільга застосовується до нарахованої місячної зарплатні, якщо її розмір не перевищує суму, яка дорівнює місячному прожитковому мінімуму, який діє на 1 січня звітного року для дієздатної особи, помноженої на 1,4 та округленої до 10 гривень. У 2019 році сума обмеження складає 2 тис. 690 грн.

По-друге, пільга застосовується лише до заробітної плати та не стосується інших доходів.

«Тобто підприємці не можуть претендувати на податкову пільгу. Також вона не стосується сум, отриманих від проведення незалежної професійної діяльності (нотаріуси, адвокати тощо)», – підкреслила Тетяна Федченко.

По-третє, пільга починає застосуватися роботодавцем з дня отримання від платника заяви і документів, які підтверджують право на її використання.

По-четверте, пільга не застосовується, якщо працівник, окрім зарплатні, отримує виплати з бюджету у вигляді стипендії, грошового або майнового забезпечення учня, студента, аспіранта тощо.

П’ята умова – податкова пільга надається тільки за одним місцем роботи.

«Якщо особа працює на кількох підприємствах, вона може обрати, де їй вигідніше скористатися правом на пільгу, та подати роботодавцю письмову заяву», – зазначила Тетяна Федченко.

Вона також підкреслила, що деяким категоріям платників податкова соціальна пільга надається у більшому розмірі, ніж звичайно. Це – студенти, аспіранти, ординатори, ад’юнкти, чорнобильці І та ІІ категорій, інваліди І та ІІ груп, а також ветерани війни, зокрема, учасники бойових дій.

Для батьків неповнолітніх дітей передбачено особливий порядок надання пільги. Вона надається обом батькам, а якщо в сім’ї двоє та більше дітей до 18 років, пільга надається на кожну дитину.

Наприклад, для матері з двома дітьми вона складатиме не 960 грн 50 коп, а 1 тис. 921 грн, з трьома - 2 тис. 881 грн 50 коп.

При цьому лише для одного з батьків граничний розмір зарплатні, який дає право на пільгу, збільшується в залежності від кількості дітей у віці до 18 років.

Прес-служба Державної фіскальної служби України

Електронні сервіси для скорочення «паперової» звітності

«На сьогодні платникам надано можливість в режимі 24/7/365 подавати будь-які електронні документи (звітність, податкові накладні, сервісні запити, листи тощо). Фактично понад 85% всіх послуг, які надаються ДФС малому та середньому бізнесу, переведено в онлайн. Платнику немає потреби звертатися навіть у центри обслуговування платників, які працюють за принципом єдиного вікна», - проінформував начальник Головного управління ДФС в Одеській області Глеб Мілютін.  

Перебуваючи на своєму робочому місці або ж у себе вдома, платник може у режимі онлайн отримувати всі адміністративні послуги, різні довідки, консультативні послуги, сплачувати податки, а також подавати податкову звітність затверджених форматів.

З метою допомоги платникам податків у формуванні податкових звітів та своєчасній сплаті коштів до бюджету ДФС створено он-лайн сервіс, зорієнтований на зручність та комфортні умови для користувачів.

Так, в Електронному кабінеті платник має можливість підготувати, заповнити і надіслати звітність в електронному вигляді та одразу ж отримати квитанцію про результати обробки. Можливості сервісу дозволяють платникам переглядати свої дані про стан розрахунків з бюджетом на конкретну дату та прогноз щодо платежів до кінця поточного року. Про граничні терміни подання документів та сплати податків нагадає «Календар платника», в якому автоматично кольором позначаються подані документи та ті, терміни подання яких наближаються.

Скористатися он-лайн сервісами користувачі можуть в Електронному кабінеті, який має функціональні частини: відкрита  (загальнодоступна) частина та приватна частина (особистий кабінет).

Для забезпечення взаємодії засобами Електронного кабінету в приватній частині (особистий кабінет), яка є індивідуальною персоніфікованою веб-сторінкою користувача, платник податків здійснює електронну ідентифікацію з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб платника (директора, бухгалтера, осіб, які мають право підпису), наданого будь-яким кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг.

Приватна частина (особистий кабінет) Електронного кабінету забезпечує надання платнику податків послуг, перелік яких передбачено Податковим кодексом України.

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС.

«Одним із пріоритетних напрямів роботи фіскальної служби є електронізація процесів оподаткування, що значно спрощує контакт платників з контролюючими органами», - зазначає очільник фіскальної служби області Глеб Мілютін.

Головне управління ДФС в Одеській області

Глеб Мілютін: аграрії-спрощенці спрямували до місцевих бюджетів Одещини 368 млн грн єдиного податку

«За січень-грудень 2018 року більш як 4000 сільськогосподарських товаровиробників Одеської області, які обрали спрощену систему оподаткування, сплатили до місцевих бюджетів майже 368 млн грн єдиного податку. У порівнянні з аналогічним періодом 2017 року надходження зросли майже на 41 млн грн», - проінформував начальник Головного управління ДФС в Одеській області Глеб Мілютін.

Найбільші суми єдиного податку сплачено платниками, які зареєстровані та здійснюють свою діяльність в Лиманському, Арцизькому, Саратському, Білгород-Дністровському та Подільському районах Одеської області.

«Зростання бюджетних надходжень від представників агарного бізнесу дозволяє територіальним громадам використовувати додаткові фінансові ресурси  для вирішення соціально-економічних питань та розвитку адміністративно-територіальних одиниць», - підкреслює Глеб Мілютін. 

Головне управління ДФС в Одеській області

До уваги платників, які надають в оренду земельні делянки

Головне управління ДФС в Одеській області повідомляє, якщо у 2019 році фізична особа-орендодавець при отриманні доходу від здавання в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю), майнового паю іншій фізичній особі – орендарю, яка при цьому не є податковим агентом (самозайнятою особою), має сплатити податок на доходи фізичних осіб до відповідного бюджету за місцезнаходженням таких ділянок.

Відповідні зміни передбачені Бюджетним кодексом України, який набрав чинності з 1 січня 2019 року.

Так, Бюджетним кодексом передбачено, що податок на доходи фізичних осіб, нарахований податковим агентом або фізичною особою, яка отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом, з доходів за здавання фізичними особами в оренду (суборенду, емфітевзис) земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених у натурі (на місцевості), сплачується таким податковим агентом або такою фізичною особою до відповідного бюджету за місцезнаходженням таких об'єктів оренди (суборенди, емфітевзису).

При отриманні у 2018 році доходів від здавання в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю), майнового паю іншій фізичній особі – орендарю, яка не є податковим агентом (самозайнятою особою), орендодавець визначає свої податкові зобов’язання за результатами такого року у річній податковій декларації про майновий стан і доходи та сплачує податок з таких доходів за своєю податковою адресою.

Нагадаємо, що п.п.168.4.1 п.168.4 ст.168 Кодексу передбачено, що податок, утриманий з доходів резидентів та нерезидентів, зараховується до бюджету згідно з Бюджетним кодексом України.

Головне управління ДФС в Одеській області

Державний реєстр РРО оновлено

Головне управління ДФС в Одеській області повідомляє, що Державна фіскальна служба України наказом від 04.01.2019 № 8 затвердила новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій (далі – Реєстр).

Нагадуємо, Реєстр - це перелік моделей реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО), їх модифікацій вітчизняного та іноземного виробництва, які відповідають вимогам нормативно-правових актів і нормативних документів, пройшли державну сертифікацію і дозволені для застосування під час здійснення розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

У новому реєстрі міститься 94 РРО, дозволені до первинної реєстрації, та 76 РРО первинна реєстрація яких заборонена.

Окремо наводиться перелік 7 РРО, виключених з Реєстру у 2016 – 2018 роках, експлуатація яких не дозволяється.

Водночас визнано таким, що втратив чинність, наказ ДФС України від 22.10.2018 № 688.

Оновлений Реєстр розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/320822.html. 

Головне управління ДФС в Одеській області

Глеб Мілютін: Протягом 2018 року власники автівок сплатили 22 мільйони гривень транспортного податку

«Завдяки сплаті власниками автівок транспортного податку, до місцевих бюджетів за минулий 2018 рік надійшло 22  млн гривень. Загальна сума надходжень транспортного податку перевищує минулорічний показник більш ніж 11,7 млн грн, або на 114,2 відсотки. Зазначу, що значну частку надходжень отримано від фізичних осіб, якими за січень – грудень 2018 року сплачено  15,5 млн гривень. За цей же період юридичні особи перерахували 6,5 млн грн транспортного податку», - проінформував начальник Головного управління ДФС в Одеській області Глеб Мілютін.

Нагадуємо, що платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на  1 січня податкового (звітного) року.

Така вартість визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, тобто Мінекономрозвитку України, за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, станом на 1 січня податкового (звітного) року виходячи з марки, моделі, року випуску, об’єму циліндрів двигуна, типу пального.

Довідково повідомляємо, що Мінекономрозвитку щороку до 1 лютого податкового (звітного) року на своєму офіційному сайті розміщує перелік легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та які згідно з п.п. 267.2.1 п. 267.2 ст.267 Податкового кодексу є об’єктами оподаткування. 

Головне управління ДФС в Одеській області

Про надання індивідуальних податкових консультацій

Головне управління ДФС в Одеській області нагадує, як отримати індивідуальну податкову консультацію в контролюючому органі, зокрема у фіскальній службі.

Індивідуальна податкова консультація - роз'яснення контролюючого органу, надане платнику податків щодо практичного використання окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, та зареєстроване в єдиному реєстрі індивідуальних податкових консультацій.

За вибором платника податків індивідуальна податкова консультація надається в усній або письмовій формі:

в усній формі – контролюючими органами та державними податковими інспекціями;

у письмовій формі – контролюючими органами в Автономній Республіці Крим, містах Києві та Севастополі, областях, міжрегіональними територіальними органами, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Індивідуальна податкова консультація, надана в письмовій формі, підлягає реєстрації в єдиній базі індивідуальних податкових консультацій та розміщенню на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, без зазначення найменування (прізвища, ім’я, по батькові) платника податків, коду згідно з ЄДРПОУ (реєстраційного номера облікової картки) та його податкової адреси.

Доступ до зазначених даних єдиної бази та офіційного веб-сайту є безоплатним та вільним. Порядок ведення та форма єдиної бази індивідуальних податкових консультацій визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) за зверненням платників податків контролюючі органи надають їм безоплатно індивідуальні податкові консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 25 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом.

Уповноважена особа центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, може прийняти рішення про продовження строку розгляду звернення на отримання індивідуальної податкової консультації понад 25-денний строк, але не більше 10 календарних днів, та письмово повідомити про це платнику податків до закінчення строку.

Звернення платників податків на отримання індивідуальної податкової консультації в письмовій формі повинно містити: 

-найменування для юридичної особи або прізвище, ім'я, по батькові для фізичної особи, податкову адресу, а також номер засобу зв'язку та адресу електронної пошти, якщо такі наявні;

-код згідно з ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);

-зазначення, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації;

підпис платника податків;

-дату підписання звернення.

На звернення платника податків, що не відповідає вказаним вимогам,  податкова консультація не надається, а надсилається відповідь у порядку та строки, передбачені Законом України "Про звернення громадян".

Головне управління ДФС в Одеській області




Запити та запрошення
надсилати за адресою: ob.otdel@ukr.net
(Загальний відділ Білгород-Дністровської міської ради)

Відділ інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю
тел. 8 (04849) 3-59-40

Білгород-Дністровська міська рада
67700,Україна
м. Білгород-Дністровський
вул. Михайлівська, 56
тел. 8 (04849) 2-24-44